Veel onderzoek laat zien dat mindfulness zorgt voor een hogere kwaliteit van leven, en ook dat het positieve veranderingen teweeg brengt in cognitief en neurobiologisch functioneren. Ook transformeert mindfulness de manier waarop iemand naar zichzelf en naar de wereld kijkt, en daar vervolgens op reageert. Deze brede werkzaamheid zorgt ervoor dat mindfulness voor heel veel mensen van waarde is.

De belangrijkste resultaten van mindfulnesstraining zijn:

  • meer bewustwording en inzicht in je gedachtenpatronen, je reacties, je handelen, je emoties en gemoedstoestanden (en de keuze om daar soms anders mee om te gaan);
  • het meer afstand kunnen nemen van problemen;
  • het leven wordt makkelijker en je geniet bewuster en intenser;
  • meer energie tot je beschikking hebben.

Daarnaast kunnen de volgende resultaten van mindfulnesstraining genoemd worden:

  • verbeterde vaardigheid om te gaan met stressvolle gebeurtenissen of momenten wanneer het niet gaat zoals je wilt;
  • je te kunnen concentreren (meer focus en minder piekeren);
  • grenzen aan te geven (meer bewustwording).

Een vermindering van:

  • stress-symptomen (zoals o.a. hoge bloeddruk, vermoeidheid, slapeloosheid);
  • slaapproblemen en vermoeidheid in het algemeen;
  • depressie en angst;
  • (chronische) pijn;
  • psychische gevolgen van ernstige ziekte en tegenslag.

Mindfulness januari 2018: je kunt je vast opgeven via het contactformulier

Mindfulness prijs 8 sessies en stiltedag: € 395,00

 

Top